Comunicat sobre el principi d’acord independentista

[Reproduïm el comunicat del Secretariat Nacional de l’Assemblea Nacional Catalana, enviat a quarts de dotze d’aquesta nit als membres de ple dret]

Benvolguts, benvolgudes

Un cop finalitzada la reunió d’avui entre les entitats i partits polítics sobiranistes, el Secretariat Nacional de l’Assemblea Nacional Catalana s’ha reunit en plenari extraordinari per valorar el principi d’acord entre Convergència Democràtica de Catalunya i Esquerra Republicana de Catalunya, amb la futura incorporació d’altres opcions polítiques i de persones de la societat civil encapçalant la llista. El Secretariat Nacional vol traslladar públicament que valora positivament aquest principi d’acord que va en la línia que l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) havia defensat –tenir el menor nombre de candidatures independentistes, garantir la governabilitat i que s’executin les línies programàtiques del Consell Assessor per a la Transició Nacional–, tot i que aquest principi d’acord no reflecteixi tota la proposta que l’ANC havia fet arribar la setmana passada.

L’ANC farà arribar als partits la necessitat de tenir amb la màxima celeritat possible els detalls del principi d’acord, per tal de poder valorar tot el contingut específic i traslladar la nostra opinió. Finalment, el Secretariat Nacional vol deixar constància que l’ANC continuarà exercint la seva funció de moviment transversal, plural i unitari i, en conseqüència, donarem suport a totes les candidatures independentistes amb l’únic objectiu d’aconseguir que el 27S sigui el plebiscit guanyador.

Secretariat Nacional de l’ANC

Pots llegir la notícia original a la pàgina de Sants Montjuïc per la Independència: