Comunicat de suport a Xènia Orfila en front al cas que pateix d’assetjament de la FAVB

La nostra companya i veïna Xènia Òrfila, després de divuit anys de feina a la Federació de Veïns i Veïnes de Barcelona, avui es veu en l’obligació de defensar-se davant l’assetjament laboral que pateix durant anys, per membres de l’actual junta de la FAVB. A l’Assemblea de Barri de Sants rebutgem amb contundència qualsevol cas de maltractament, però ens resulta especialment preocupant quant aquestes pràctiques empresarials es donen en el si d’entitats socials. Aquest fet ens hauria de porta a reflexionar sobre el model sociolaboral d’aquest tipus d’associacions.

No podem mantenir-nos al marge veient com pateix la nostra companya, de la mateixa manera que defensem a les persones davant un desnonament, així hauríem de defensar-nos dels maltractaments, doncs, aquests, després de vexar i desmuntar psicològicament a l’agreujada, pretenen sempre conduir-la cap a l’abandonament del seu lloc de treball; cosa que la Xènia no vol fer.

Una reflexió; els problemes sobre habitatge acostumen a agreujar-se després de perdre la feina. Romandrem passives davant l’assetjament i quan vinguin a desnonar a la Xènia, el seu company i els seus tres fills, només llavors actuarem? Nosaltres diem NO, No als maltractaments ni a la FAVB, ni enlloc! La nostra companya fa més d’un any (que …) allunyada del seu lloc de treball i en tractament psicològic, ara que se’n vagin ells i elles. Junta dimissió!

SI ENS TOQUEN A UNA ENS TOQUEN A TOTES!

Pots llegir la notícia original a la pàgina web de l'ABS: