A les veïnes de Sants [Comunicat ABS]

Aquest migdia l’Assemblea de Barri de Sants, organisme del moviment popular del nostre barri ha fet públic aquest migdia un comunicat de valoració i proposta en el context de crisi del Covid 19. I que us reproduïm a continuació.

L’entitat es felicita de l’esforç col·lectiu en tots els àmbits de la vida i del treball que estant possibilitant la sortida de la crisi en clau sanitària però alhora posa de relleu un seguit de consideracions.

Segons l’ABS la resposta veïnal en clau de suport mutu ha de servir per a teixir noves complicitats i per construir un barri més just i lliure, on tothom tingui sostre, pa, papers i treball.

———————

A les veïenes de Sants:

Els dies de confinament sembla que arriben a la seva fi i ja podem fer balanç del que hem viscut les darreres setmanes.

En primer lloc, és de justícia que ens felicitem de forma col·lectiva per la solidaritat veïnal que hem demostrat. Aquesta resposta que ens ha permès fer un primer pas en la superació de la crisi sanitària.

Hem estat les veïnes les que hem posat tot el nostres esforç, tant les que ens hem quedat a casa com les que hem anat a treballar. Des de les sanitàries, netejadores, treballadores de les cures, etc. Aquelles a qui el capitalisme menysté amb sous i contractes de misèria, i ara la societat s’adona que son imprescindibles. Sense treballadores no hi ha futur.

La crisi de la COVID-19 també ha posat sobre la taula la necessitat de les xarxes veïnals de suport mutu. El suport entre nosaltres es capaç de superar no només les limitacions que hem patit en el confinament, també ens donarà força per enfrontar les futures situacions difícils que vindran. La solidaritat entre iguals ajuda a superar allò que la desigualtat de classe estableix i allò que l’individualisme capitalista aïlla.

Som conscients que s’apropa una crisi que serà forta, i que els poders econòmics s’entestaran a fer-nos-la pagar a les de sempre. Per això, és important no només mantenir els grups de suport mutu que hem creat, sinó reforçar-los. No només per resistir les envestides que tractaran d’empobrir-nos, sinó per construir un barri més just i lliure, on a ningú se li privin els seus drets més fonamentals, i tothom tingui pa, sostre, feina i papers.

Les xarxes i grups de suport veïnals han de ser la llavor des d’on construir el barri que volem. L’eina per transformar un entramat de carrers en comunitat, un barri.

Una abraçada molt forta!

Assemblea de Barri de Sants.

A les veïnes de Sants [Comunicat ABS] was first posted on maig 23, 2020 at 2:09 pm.
©2018 “Sants Viu“. Use of this feed is for personal non-commercial use only. If you are not reading this article in your feed reader, then the site is guilty of copyright infringement. Please contact me at xqueralt@gmail.com

Pots llegir la notícia original a //www.santsviu.cat