Mirador del Migdia [Sortim de Sants]

El confinament municipal de cap de setmana ens segueix tancant dins la ciutat durant els dies que la sortida a la muntanya podria ser una forma d’evasió. Però anar a la muntanya i sortir de la ciutat no tenen perquè ser coses antagòniques. De fet, Sants te una muntanya molt a prop. Montjuïc.

Si habitualment parlar de Montjuïc, va associat a la ruta museística i de l’anella olímpica, no és menys cert que la part més propera al peu de la Marina de la Zona Franca ofereix encara rutes a peu, descobrir nous i petits barris de la ciutat, així noves vistes que a ven segur no hi teniu la vista acostumada.

Com sempre, sortirem de la plaça de Sants. Baixar fins a Can Batlló per Jocs Florals, creuar la Gran Via i seguir pel carrer de la Mineria i Mare de Deu del Port ens evitarà haver de caminar en paral·lel a l’autopista urbana del passeig de la Zona Franca. Un passeig que a hores d’ara i malgrat els 6 carrils de cotxes no compte amb cap carril bici paral·lel que faciliti la mobilitat no contaminant. Si el metro ha tardat 30 anys, suposem que de cara al 2050 ja ho tindrem.

Baixar per Mare de Deu del Port, però ens escurça el camí, i creuant la plaça Marina arribarem fins al carrer del Foc. Allà hi tenim una primera parada obligada, més si hi anem amb canalla. Els horts urbans que hi ha al voltant de la Masia de Can Clos son visitables en grups petits -regulats per treballadors de parcs i jardins- on poder poder veure com un pastor porta un ramat d’ovelles dins la ciutat. Si us interessa la trama urbana i els seus barris, és molt recomanable pujar pel camí de Can Clos i visitar la plaça del Mig de Can Clos, epicentre d’un barri força desconegut del nostre districte i que assenta un milers de veïnes entre la falda de Montjuïc, els terrenys del Club Natació Montjuïc i els horts urbans. Un barri amb balconades plenes de pancartes contra el tancament de l’escola pública de Can Clos, un equipament situat en un lloc privilegiat, a tocar de la muntanya. Massa privilegi per a un barri tant humil han pensat des dels despatxos.

Si seguim pel camí de pujarem fins a Carrer dels Jocs del 92. Tombarem a la dreta direcció mar, fins a retrobar altre cop el carrer del Foc a l’alçada del que va ser el l’equipament cultural del sot del Migdia i que avui en dia és un aparcament de vehicles d’autoescoles.  Aquí la pujada ja és evident, més si empenyeu algun carretó infantil.

En passar la rotonda que enllaça amb el Passeig Olímpic s’endinsa dins el bosc un camí en forma de zig-zag que a cada punta hi te un petit mirador. Un d’ells queda suspès sobre el Sot de Migdia i és el que a ven segur ofereix les millors vistes de la zona. Hi veureu la trama urbana fins a Collserola i Sant Pere Màrtir, i un horitzó que es perd fins al baix Llobregat per sobre de l’Hospitalet. El mirador és un bon lloc on asseure’s i menjar les quatre galetes que porteu a la bossa i fer un glop d’aigua.
La tornada la podeu fer pel carrer dels Jocs del 92, i trencant a ma esquerra cap al carrer del Segura. Allà hi trobareu l’antic polvorí que dona nom a aquest barri, així com l’edifici del cos de guàrdia. Una construcció adjunta al castell de Montjuïc del que depenia. Si seguiu pel carrer Segura, veureu que a mà dreta surt una rapa peatonal que passant per l’escola Pau Vila us baixarà fins al carrer de la Font Florida i el parc homònim. Creuar altre cop la Gran Via i pujar cap a Sants ús farà adonar que heu caminat una mica més de es 10.000 passes necessàries si voleu fer cas als consells mèdics. Mentre no ens deixin sortir de la ciutat, serà una bona opció per sortir de Sants.

Mirador del Migdia [Sortim de Sants] was first posted on novembre 17, 2020 at 11:30 am.
©2018 “Sants Viu“. Use of this feed is for personal non-commercial use only. If you are not reading this article in your feed reader, then the site is guilty of copyright infringement. Please contact me at xqueralt@gmail.com

Pots llegir la notícia original a //www.santsviu.cat